Între 10 şi 14 septembrie, 25 de echipe profesioniste din 13 ţări vor pedala peste 830 de kilometri în cea mai importantă competiţie ciclistă a anului, organizată de Federaţia Română de Ciclism, împreună cu Agenţia Naţională pentru Sport şi Auchan România, partener principal co-organizator. La startul celei de-a 57-a ediţii a Turului României se aliniază 150 de sportivi care vor concura pentru tricoul galben pe un traseu spectaculos ce traversează sud-estul ţării. Pe lângă spectacolul sportiv de elită, în oraşele gazdă vor avea loc 7 curse de masă, pentru amatori de toate vârstele, menite să încurajeze mişcarea şi participarea comunităţii.
Plutonul reuneşte în acest an 25 de echipe - patru din România, câte trei din Ungaria, Italia şi Austria, două din Germania şi câte una din Statele Unite ale Americii, Polonia, Bulgaria, Spania, Bahrain şi Cehia, plus echipele naţionale ale României, Poloniei, Greciei şi Turciei.
Format din 5 etape, Turul României începe la Craiova, ajunge pentru prima dată în istorie la Slobozia şi revine şi în localităţi cu tradiţie precum Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Braşov şi Buzău. Astfel, ”Mica Buclă” propune o nouă ediţie ce îmbină performanţa sportivă cu promovarea unor zone cu potenţial turistic şi cultural deosebit. Oraşe istorice, drumuri spectaculoase şi competiţii deschise publicului conturează un traseu gândit să aducă ciclismul mai aproape de români.
”Turul României a crescut constant în ultimii ani, atât ca nivel sportiv, cât şi ca impact în comunităţi, iar ediţia din 2025 confirmă acest parcurs. Avem la start echipe puternice din întreaga lume, dar şi o serie de rutieri români care îşi fac debutul în competiţie. În acelaşi timp, traseul de peste 800 de kilometri străbate regiuni cu o mare valoare turistică, istorică şi culturală şi oferă publicului şansa de a fi parte din spectacol. Turul României nu este doar o cursă, ci şi o sursă de inspiraţie pentru copii, pentru amatori şi pentru toţi cei care cred în puterea sportului de a uni comunităţi şi de a promova un stil de viaţă activ şi sănătos.”, a declarat Cătălin Sprînceană, Preşedintele Federaţiei Române de Ciclism.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Program şi traseu Turul României 2025
● 9 septembrie – Prezentarea echipelor - Craiova
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
● 10 septembrie - Etapa 1: Craiova – Târgu Cărbuneşti – Horezu – Râmnicu Vâlcea | 175 km
● 11 septembrie – Etapa 2: Piteşti – Topoloveni – Pucioasa – Pasul Dichiu (Piatra Arsă) | 172 km
● 12 septembrie – Etapa 3: Braşov – Întorsura Buzăului – Sărata Monteoru – Buzău | 180 km
● 13 septembrie – Etapa 4: Buzău – Brăila – Însurăţei – Slobozia | 212 km
● 14 septembrie – Etapa 5: circuit în Bucureşti | 95 km
”Suntem mândri că Turul României porneşte anul acesta din oraşul nostru, Craiova devenind un reper naţional în sport în ultimii ani, în calitate de gazdă a celor mai importante competiţii de nivel naţional sau internaţional. Este o bucurie pentru noi să îi primim la Craiova şi pe cei mai buni ciclişti din ţară şi străinătate şi să dăm startul festiv al Turului României din curtea unui palat – Muzeul de Artă. Este o sărbătoare nu doar a sportivilor, ci şi a tuturor celor care iubesc mişcarea.” , a declarat Lia-Olguţa Vasilescu, Primar al Municipiului Craiova.
Fiecare etapă a Turului României 2025 pune în valoare zone reprezentative pentru cultura şi natura ţării: Horezu – simbol al ceramicii româneşti, Topoloveni – recunoscut pentru magiunul său tradiţional, Voineşti – „inima livezilor din Dâmboviţa”, Masivul Bucegi – una dintre cele mai apreciate destinaţii montane, Lacul Siriu sau noul pod peste Dunăre de la Brăila. Finala de la Bucureşti aduce o premieră istorică: circuitul va parcurge integral Calea Victoriei.
”Parteneriatul nostru cu Federaţia Română de Ciclism a început acum şase ani şi în timp am ajuns o adevărată familie, în care construim împreună un proiect extraordinar – Turul României. Suntem mândri să fim parteneri co-organizatori ai unei competiţii care a devenit un veritabil vector de imagine pentru România, o dovadă în plus că ţara noastră are locuri spectaculoase şi oameni valoroşi. Prin acest parteneriat, sprijinit de partenerii şi furnizorii noştri, cărora le mulţumim pentru încredere, susţinem performanţa sportivă şi un stil de viaţă sănătos, bazat pe mişcare şi pe alimentaţie echilibrată. Ciclismul şi Auchan merg perfect împreună şi vă invităm să ieşiţi pe traseu, să urmăriţi competiţia la TV, pentru a trăi împreună emoţia Turului şi să veniţi în magazinele Auchan unde organizăm o acţiune dedicată specială”, a declarat Tiberiu Dăneţiu, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan România.
În cadrul competiţiei, vor fi acordate 8 tricouri distincte, respectiv:
- Tricoul Galben, oferit de YoPro, pentru cel mai bun ciclist din competiţie
- Tricoul Alb U23, oferit de Rexona, pentru cel mai bun ciclist sub 23 de ani
- Tricoul Roşu, oferit de M&Ms, pentru cel mai bun sprinter
- Tricoul Verde, oferit de StayStrong Pro, pentru cel mai bun căţărător
- Tricoul Albastru, oferit de Elit, pentru cel mai bun rutier român
- Tricoul Gri, oferit de Auchan, pentru cei mai buni în clasamentul pe echipe
- Tricoul Alb cu buline roşii, oferit de Cris-Tim, pentru câştigătorul în clasamentul pe puncte
- Tricoul Portocaliu, oferit de Orange, pentru câştigătorul pe etapă
În premieră, 7 competiţii dedicate pasionaţilor de ciclism
Pentru a încuraja mersul pe bicicletă şi un stil de viaţă sănătos, ediţia din acest an include, pentru prima dată, şapte curse de masă, gratuite, pentru pasionaţii de ciclism de toate vârstele, care vor avea loc astfel:
- King of the Mountain (11 septembrie, Pasul Dichiu) – o provocare de 12,5 km cu o diferenţă de nivel de 853 m.
- King of the City (13 septembrie, Slobozia) – circuit de 5,6 km prin centrul oraşului.
- King of the Capital (14 septembrie, Bucureşti) – 6,8 km pe traseul finalei oficiale, prin inima Capitalei.
- Cursele copiilor – în Râmnicu Vâlcea (10 septembrie), Buzău (12 septembrie), Slobozia (13 septembrie) şi Bucureşti (14 septembrie), pentru categoriile de vârstă 2–14 ani.
Aceste competiţii oferă concurenţilor amatori privilegiul de a concura pe un traseu comun cu cel al plutonului profesionist şi de a fi premiaţi pe marea scenă a Turului României, inspirându-i, astfel să acorde atenţie ciclismului ca stil de viaţă şi/sau alegere pentru carieră.
Turul României 2025 va fi transmis în direct de Prima Sport 3 şi poate fi urmărit, de asemenea, pe www.turulromaniei.ro, precum şi pe paginile de Facebook Tour of Romania şi Auchan România. TVR va difuza rezumate zilnice.
Sponsorii evenimentului: YoPro, Rexona, Clear, Pedigree, M&M's, Stay Strong, Cristim, Orange, Elit, Pizza Guseppe, Pepsi, Home Garden, Delikat, Born Winner, Hochland, Mondelez, Gold Nutrition.
Partener mobilitate: Petrom
Maşina oficială: Suzuki
Apa oficială: Dorna
Partener tehnic: Bellotto
Parteneri media: Prima Sport (partener principal), TVR
Despre Turul României
Inspirată de Turul Franţei, publicaţia „Revista Automobilă” a organizat, în 1910, Circuitul Munteniei, pe ruta Bucureşti-Sinaia-Târgovişte-Bucureşti, însă competiţia a fost pusă pe pauză 3 ani mai târziu, din cauza Primului Război Mondial. În 1934, ziarul ”Sportul Zilnic” a reluat ideea, organizând prima competiţie ciclistă naţională - Turul României, supranumită şi ”Mica Buclă”. Competiţia figurează în calendarul Uniunii Cicliste Internaţionale din 2008, iar din 2019 este organizată în parteneriat cu Auchan România. Mai multe informaţii despre Turul României 2025 pe: www.turulromaniei.ro şi pe pagina oficială de Facebook: https://www.facebook.com/tourofromaniaofficial.
Afla mai multe despre: ciclism, turul romaniei, sporturi