Valoarea mărcii starului portughez Cristiano Ronaldo a atins valoarea record de 850 de milioane de euro, conform unui studiu realizat de Institutul portughez pentru management şi marketing (IPAM), citat de cotidianul spaniol Marca.
Această bornă marchează o creştere de 325% începând din 2020 şi subliniază capacitatea constantă a 'CR7' de a se reinventa şi de a-şi consolida poziţia între mărcile personale cele mai valoroase din lume.
La 40 de ani, Cristiano Ronaldo s-a impus ca un fenomen care transcende sportului, asumându-şi rolurile de sportiv, sponsor, influencer şi investitor.
"Cristiano Ronaldo este cel mai mare fenomen de marketing din istoria fotbalului mondial. Talent, mult antrenament şi repetiţie, disciplină extraordinară combinată cu o poziţionare strategică unică a imaginii", a spus Fabio Wolff, managing partner al Wolff Sports şi specialist în marketing sportiv.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Studiul IPAM, bazat pe Indicele de Reputaţie Sportivă, o metodologie dezvoltată de acest institut, subliniază că valoarea mărcii 'CR7' rezultă dintr-o combinaţie de 28 de variabile repartizate pe şase dimensiuni: cifră de afaceri, media, reţele de socializare, palmares, influenţă socială şi impact.
Începând din 2011, când valoarea mărcii atacantului lusitan atingea 24,5 milioane de euro, performanţele sportive şi vizibilitatea extrasportivă a lui Ronaldo au antrenat o creştere exponenţială, atingând valoarea de 850 de milioane de euro în 2025.
În termeni de venituri, Cristiano Ronaldo câştigă în prezent 200 de milioane de euro pe an la echipa saudită Al-Nassr şi 150 de milioane de euro graţie contractelor publicitare cu branduri internaţionale precum Nike, Tag Heuer şi Luis Vuitton.
Pe reţelele de socializare, Ronaldo a devenit personalitatea cea mai urmărită din lume, depăşind un miliard de abonaţi, principala platformă sa fiind Instagram, cu 648 de milioane de fani.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Pe plan sportiv, Cristiano Ronaldo a câştigat 31 de trofee majore, între care cinci Ligi ale Campionilor, primind totodată cinci Baloane de Aur pe parcursul carierei sale.
În paralel, ultimii cinci ani au fost marcaţi de o creştere puternică a activităţii sale de investitor, cu participaţii în domenii precum cel hotelier, al modei şi al sănătăţii.
Afla mai multe despre: cristiano ronaldo