You are here:

Gamificarea cazinourilor online şi influenţa sistemelor de competiţie sportivă

Gamificarea cazinourilor online şi influenţa sistemelor de competiţie sportivăgalerie foto

Pariuri sportive

Comentarii

Clasamente, misiuni, provocări, concursuri cu diverse mecanisme, jocuri complementare şi sisteme de recompense fac acum parte din experienţa utilizatorilor de resurse de cazinou pe internet.

Platformele cu sloturi online şi jocuri de live casino au introdus o mulţime de funcţii, extra beneficii şi oferte personalizate, ca parte a politicilor de marketing. Atragerea şi fidelizarea clienţilor se realizează inclusiv prin tehnici împrumutate din competiţiile sportive.

Schimbarea comportamentului consumatorilor în lumea digitală este evidentă, aducând noi provocări pentru furnizorii de servicii de divertisment. Cazinourile online, care oferă unele dintre cele mai populare resurse de distracţie pe internet adresate publicului adult, sunt mereu în alertă pentru a identifica cele mai noi modalităţi de acţiune, compatibile cu cerinţele actuale ale jucătorilor la slots, ruletă, blackjack şi baccarat.

Fenomenul de gamificare, prezent şi în mediul online casino din România

Sectorul românesc de jocuri de noroc la distanţă este unul dintre cele mai bine conturate în Europa. Reglementat şi funcţional, a devenit un exemplu de bune practici la nivel internaţional. Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) este instituţia de stat care asigură supravegherea pieţei de specialitate. Operatorii de jocuri de cazinou au nevoie de licenţe inclusiv pentru a opera online, deci pentru a-şi oferi serviciile digitale cetăţenilor români.

O astfel de piaţă de online casino matură nu se rezumă la a implementa trenduri globale, ci chiar testează diverse mijloace noi de acţiune şi impune unele tendinţe. Fiind un mediul extrem de concurenţial, pasionaţii de online slots şi jocuri de masă de cazinou pe internet se pot bucura de fel de fel de facilităţi remarcabile.

Cunoscut sub denumirea de gamificare (gamification - în limba engleză), fenomenul uşor de identificat în piaţa online casino din România se referă la tehnici bazate pe spiritul competiţional, care menţin interesul ridicat al utilizatorilor pentru resursele de gambling. Evident, orice operator care oferă jocuri de casino online îşi doreşte să ofere clienţilor o experienţă cât mai plăcută şi inedită, astfel încât aceştia să revină ori de câte ori bugetul şi timpul le permite o nouă sesiune de joc.

Jocul responsabil nu este ignorat în acest context, fiind un concept care gravitează în jurul tuturor acţiunilor de marketing. Astfel, se trasează o graniţă clară între "mult" şi "prea mult" atunci când este vorba despre bani şi timp de alocat pentru jocuri de noroc.

Ce presupune gamificarea pe segmentul online casino:
• misiuni şi provocări în serie, pentru obţinerea de extra beneficii în cazinou
• recompense sub formă de bonusuri, puncte de loialitate, niveluri de cont de jucător etc.
• clasamente, competiţii tip turneu, mediu competiţional cu ierarhii zilnice, săptămânale, lunare sau pe perioade mai lungi
• organizarea de concursuri cu premii garantate, oferite progresiv
• acumulare de şanse pentru premii oferite prin tragere la sorţi
• promoţii personalizate, adaptate preferinţelor fiecărui utilizator
• jocuri cu inspiraţie de tip arcade
• alte mecanisme interactive la care au acces doar jucătorii activi

Influenţa acestor tehnici asupra comportamentului de joc

Capabile să ofere oricând şi oriunde experienţe foarte complexe de divertisment, platformele de casino online interacţionează tot mai puternic cu clienţii, în moduri care nu păreau posibile în urmă cu 10 - 20 de ani. Inteligenţa artificială este folosită tot mai intens, implementându-se module ce oferă experienţe şi mai plăcute pentru jucători.

Jucătorii sunt mai dificil de satisfăcut, au mereu aşteptări mai ridicate - dar nu doar punctual, ci caută să fie surprinşi plăcut în moduri pe care nici ei nu le ştiu cu exactitate, considerând că este datoria furnizorilor de servicii de entertainment să conceapă conţinut strălucit, inovator.

În acest context, platformele online casino creează evenimente exclusive şi experienţe sociale, implementează strategii complexe de marketing bazate pe conţinut, susţin permanent spiritul competiţional.

Distracţia la cazinou online nu se mai rezumă la joc pe cont propriu şi nici măcar cu adversari de moment, ci este posibilă în cadrul unei comunităţi în care activitatea trebuie să fie permanent recompensată. Contează aşadar tipul de statut de jucător, relaţionarea între client şi operator este la un nivel foarte avansat.

Tinerii din Generaţia Z şi chiar Millennials sunt deja obişnuiţi cu gamificarea divertismentului de pe alte nişe, din diverse medii digitale. Nu ne referim numai la jocuri video clasice, ci şi la aplicaţii din domenii foarte diferite - spre exemplu, supermarketuri care oferă concursuri cu lozuri de răzuit, roata norocului sau alte mecanisme de fidelizare în spaţiul virtual.

Sportul este în sine o activitate plăcută care susţine, fair-play, spiritul competiţional. Gamificarea cazinourilor online este influenţată aşadar puternic de sistemele de competiţie sportivă consacrate în societate.

Ca jucător de blackjack şi mai ales poker, te simţi şi mai implicat în joc atunci când ai o perspectivă mai largă şi nu te mai rezumi la simple sesiuni de distracţie. Te poţi simţi chiar la nivel "profesionist", ca un sportiv cu un palmares impresionant.

Afla mai multe despre: casino 

viewscnt
Articole similare