Procurorii de la Parchetul Tribunalului Bucureşti au cerut, luni, instanţei, arestarea preventivă a lui Mario Iorgulescu, pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe, în urma accidentului din septembrie anul trecut, în care a murit un tânăr de 24 de ani. În cazul lui Mario Iorgulescu, care este internat într-o clinică din Italia, anchetatorii au schimbat încadrarea juridică a faptelor după ce au stabilit că el a intrat cu maşina în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, fără a frâna, "iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum". Astfel, "inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă", susţin procurorii.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti precizează că, în 19 septembrie, procurorii au dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de suspectul Gino-Mario Iorgulescu pentru ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe.
"În aceeaşi zi, organele de urmărire penală s-au deplasat la Spitalul Universitar de Urgenţă Elias Bucureşti, Secţia ATI, unde suspectul era internat din data de 08.09.2019, pentru aducerea la cunoştinţă a calităţii procesuale şi a acuzaţiilor, însă, dată fiind starea de sănătate critică a persoanei în cauză, această activitate nu a putut fi realizată, medicii responsabili de tratarea pacientului apreciind că nu era oportună realizarea acestei activităţi procedurale", se arată într-un comunicat al PTB.
În 23 septembrie, el a fost externat pentru a fi transportat la o clinică de terapie intensivă din Italia, unde a rămas internat până în 7 octombrie, când a fost externat şi preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia. Ulterior, în 31 octombrie, el a fost internat la o altă clinică din Italia, unde se află şi în prezent.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
"În continuarea demersurilor de audiere a suspectului şi, implicit, de aducere la cunoştinţă a acuzaţiilor, la data de 02.10.2019 a fost emis un ordin european de anchetă în acest sens, activitatea dispusă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti fiind finalizată de autorităţile judiciare italiene la data de 23.10.2019. Prin ordonanţa din data de 20.12.2019 a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva inculpatului, pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe, inculpatul fiind citat pentru aducerea la cunoştinţă a noii calităţi procesuale, însă acesta nu s-a prezentat, invocând, prin apărătorii săi, motive de natură medicală, solicitând ca activităţile să fie efectuate tot prin procedură judiciară internaţională", arată sursa citată
Ulterior, prin ordonanţa din 23 ianuarie a fost schimbată încadrarea juridică a faptelor, din ucidere din culpă şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe, în omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe şi a fost emis un nou ordin european de anchetă, vizând audierea inculpatului, cu aducerea prealabilă la cunoştinţă atât a calităţii de inculpat, cât şi a schimbării încadrării juridice, activitate adusă la îndeplinire de autorităţile judiciare italiene la data de 12 februarie.
În ordonanţa din 23 ianuarie, s-a reţinut faptul că în cauză există probe care conturează următoarea situaţie de fapt: "La data de 08.09.2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. Bucureşti, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şos. Chitilei şi str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens şi intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V. D.-A., care a decedat pe loc, toate acestea în condiţiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, inculpatul nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum. Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă".
Parchetul Tribunalului Bucureşti precizează că luni, 17 februarie, a fost sesizat Tribunalul Bucureşti cu propunerea de arestare preventivă a inculpatului pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Mario Iorgulescu, fiul preşedintelui LPF, Gino Iorgulescu, a provocat în 8 septembrie un accident rutier,pe şoseaua Chitilei, din Bucureşti, soldat cu moartea unui tânăr de 24 de ani.
Afla mai multe despre: mario iorgulescu, mario iorgulescu arest, mario iorgulescu accident, gino iorgulescu