Sportivi de elită şi maşinile de lux sunt o formulă aproape matematică. Toţi se laudă cu bolizi din cei mai exclusivişti, cu preţuri care pe majoritatea dintre noi ne-ar speria. Cât muncesc însă sportivii de elită pentru maşinile pe care le conduc?
Pentru majoritatea dintre noi, să cumpere o maşină poate fi o adevărată corvoadă. Compari modele, preţuri, echipamente, asigurări, oferte de finanţare... Sportivii de top nu au această problemă. Pentru ei, totul se rezumă la a-şi face toate poftele. Nici nu e de mirare, dacă aruncăm un ochi pe lista celor mai bine plătiţi sportivi, publicată de Forbes. Pe baza acestui clasament, o agenţie internaţională de vânzări auto a încercat să afle cât de mult muncesc acei sportivi pentru maşinile pe care le conduc. Veniturile atleţilor au fost raportate la orele de muncă, în competiţie, apoi s-a aflat câte ore sau zile muncesc ei pentru a-şi cumpăra o maşină.
Neymar a muncit o zi pentru un Ferrari
Cel mai interesant caz este cel al lui Neymar, jucătorul lui PSG, care se află în topul Forbes al celor mai bine plătiţi sportivi pe locul al treilea. Brazilianul a încasat 105 milioane de dolari, ceea ce înseamnă că a avut nevoie de numai o zi de muncă pentru a-şi plăti ultima achiziţie - un Ferrari 458 Spider în valoare de aproape 250.000 de dolari.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Liderul clasamentului celor mai bine plătiţi sportivi este Messi, care a avut câştiguri totale în valoare de 127 de milioane de dolari. Argentinianului nu îi place să se afişeze cu bolizi spectaculoşi şi conduce în general maşina Audi care i-a fost dată de la club. Puţini ştiu însă că el are în garaj una dintre cele mai scumpe maşini din lume. Este vorba despre un Ferrari 335 S Spider Scaglietti din 1957, pe care l-a cumpărat la o licitaţie în 2016, contra sumei de 36 de milioane de dolari. Calculul arată că a avut nevoie de 118 zile pentru a o cumpăra, o treime dintr-un sezon competiţional.
Şi Cristiano Ronaldo a trebuit să muncească puţin mai mult pentru cea mai nouă achiziţie, chiar dacă a avut venituri de 109 milioane de dolari. Ultima adiţie din colecţia sa este un Bugatti La Voiture Noire, una dintre cele mai exclusiviste maşini din lume, care l-a costat 12.37 milioane de dolari. Pentru el a muncit aproape 42 de zile, adică un total de o mie de ore.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Mayweather, cel mai exclusivist garaj
În baschet, LeBron James este cel mai bine plătit din lume şi a avut nevoie doar de 33 de ore de joc pentru a-şi cumpăra un Lamborghini Aventador de peste 300.000 de euro. Stephen Curry, al doilea cel mai bine baschetbalist din lume şi al 9-lea în topul sportivilor, a avut nevoie de numai şase ore de muncă pentru a-şi plăti maşina, un Porsche Panamera S de 130.000 de dolari.
Cel mai bine plătit boxer din istorie nu avea cum să lipsească din această anchetă. Floyd Mayweather şi-a cumpărat cel mai recent un Bugatti Veyron Grand Sport, pe care a plătit peste 2 milioane de dolari, pentru care a lucrat doar trei zile. Pugilistul are acum trei modele Buggati în garaj, care valorează în total 5.5 milioane de dolari.
Rafael Nadal a câştigat în 2018 cinci turnee în circuitul ATP, inclusiv turneul de Grand Slam de la Roland Garros, şi cu tot cu drepturi de imagine a încasat aproximativ 42 de milioane de dolari. Asta înseamnă că, pentru a-şi cumpăra modelul Aston Martin DBS de 275.000 de dolari, a avut nevoie de două zile şi jumătate de tenis. Rivalul Roger Federer a ajuns la 93.5 milioane de dolari şi a avut nevoie de numai opt ore de tenis pentur a-şi cumpăra cea mai nouă maşina din garaj, un pick-up Mercedes Class X de 71.000 de dolari.
Connor McGreggor - BMW i8 electric (140.000 de dolari) - 12 ore de muncă
Tiger Woods - Lexus LS 400 (92.000 de dolari) - 18 ore de muncă
Fernando Alonso - Maserati Grand Cabrio (150.000 de dolari) - 40 de ore de muncă
Lewis Hamilton - Ferrari LaFerrari (1.35 milioane dolari) - 9 zile şi 14 ore
Alibec, rege în Liga I