You are here:

Să curgă berea în vară. Ce finală la EURO 2024 ar creşte serios încasările producătorilor de bere

Să curgă berea în vară. Ce finală la EURO 2024 ar creşte serios încasările producătorilor de bere
Comentarii

Marii producători mondiali de bere speră că vremea călduroasă şi o serie de mari evenimente sportive care vor avea loc în vara acestui an îi vor ajuta să îşi revină după an 2023 dificil, transmite Bloomberg.

Heineken NV, Carlsberg AS şi Anheuser-Busch InBev NV se numără printre producătorii de bere care vor beneficia dacă vremea bună va coincide cu EURO 2024, care se va desfăşura în lunile iunie şi iulie, estimează analiştii.

În general, campionatele europene de fotbal contribuie la creşterea vânzărilor de bere în Europa, în special în marile ţări, precum Marea Britanie, Franţa, Spania, Italia şi Germania, susţine analistul Bloomberg Intelligence, Duncan Fox.

Dacă aceste ţări vor ajunge în etapele finale ale turneului din acest an, aşa cum este de aşteptat, producătorii de bere ar putea beneficia de o creştere a volumelor de vânzări. Cotele la pariuri arată că aceste ţări sunt favorite, în frunte cu Anglia. Potrivit Statista, Germania, Marea Britanie şi Spania se numără printre primii 10 mari consumatori de bere la nivel mondial.

"Dacă vom avea o vară frumoasă, cu o finală Anglia - Italia sau Anglia - Franţa, desigur că asta ar ajuta foarte mult industria", susţine analistul Barclays, Laurence Whyatt.

Producătorii de bere, inclusiv Carlsberg, se aşteaptă ca vremea mai bună să ducă la creşterea vânzărilor în vara acestui an, după ce ploile de anul trecut au făcut ca oamenii să evite cârciumile şi în cele din urmă să bea mai puţină bere. Directorul general de la Heineken, Dolf van den Brink a catalogat vara anului trecut drept una "dură", din cauza ploilor abundente care au căzut în Europa în lunile iulie şi august şi care i-au ţinut pe oameni în casă. Berarii ar putea să beneficieze de o vreme mai bună în 2024, Administraţia de meteorologie din Marea Britanie prognozând o vreme mai caldă decât cea de anul trecut.

În schimb, pentru producătorii de coniac, votcă şi aperitive, perspectivele nu arată prea bine. Producătorii europeni de băuturi spirtoase au avut dificultăţi în a menţine performanţele din timpul pandemiei pe piaţa din SUA, unde ajutoarele financiare guvernamentale şi restricţiile privind izolarea la domiciliu au dus la o explozie a cheltuielilor consumatorilor pentru cocktailuri, spune Laurence Whyatt. În plus, producătorii europeni de băuturi spirtoase sunt mai expuşi pe piaţa din SUA decât berarii europeni.

Afla mai multe despre: bere 

viewscnt
Articole similare