You are here:

Turul României s-a terminat cu o adevărată sărbătoare ciclistă în centrul Capitalei

Turul României s-a terminat cu o adevărată sărbătoare ciclistă în centrul Capitaleigalerie foto

Ciclism

Comentarii

O caravană formată din 150 de ciclişti, 90 de maşini şi 25 de motociclete a străbătut 830 de km la Turul României, cea mai importantă competiţie ciclistă autohtonă, organizată în perioada 10 - 14 septembrie, de Federaţia Română de Ciclism, împreună cu Agenţia Naţională pentru Sport şi Auchan România, partener principal co-organizator.

Pe lângă spectacolul sportiv de elită, în oraşele gazdă au avut loc 7 curse de masă, pentru amatori de toate vârstele, la care au participat peste 1000 de copii şi aproape 700 de pasionaţi peste 16 ani.

Cea mai mare participare a fost înregistrată în Capitală, unde peste 1200 de fani ai ciclismului şi-au scos bicicletele şi au onorat prin pedalat sosirea Turului României.

La startul ediţiei cu numărul 57 a Turului României s-au prezentat 25 de echipe - patru din România, câte trei din Ungaria, Italia şi Austria, două din Germania şi câte una din Statele Unite ale Americii, Polonia, Bulgaria, Spania, Bahrain şi Cehia, plus echipele naţionale ale României, Poloniei, Greciei şi Turciei.

Format din 5 etape, Turul României a început la Craiova, a ajuns pentru prima dată în istorie la Slobozia şi a revenit în localităţi cu tradiţie precum Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Braşov şi Buzău.

Astfel, „Mica Buclă” a propus încă o ediţie ce a îmbinat performanţa sportivă cu promovarea unor zone cu potenţial turistic şi cultural deosebit.

Fiecare etapă a Turului României 2025 a pus în valoare zone reprezentative pentru cultura şi natura ţării: Horezu – simbol al ceramicii româneşti, Topoloveni – recunoscut pentru magiunul său tradiţional, Voineşti – „inima livezilor din Dâmboviţa”, Masivul Bucegi – una dintre cele mai apreciate destinaţii montane, Lacul Siriu sau noul pod peste Dunăre de la Brăila.

Finala de la Bucureşti a adus şi ea o premieră istorică: circuitul a parcurs integral Calea Victoriei.

„Sunt bucuros că am ajuns cu bine la finalul unei ediţii care a pus în valoare zone superbe din România, dincolo de performanţele celor 150 de rutieri.

De asemenea, mă bucur că am reuşit, împreună cu minunata noastra echipă, să organizăm în paralel cele 7 evenimente conexe, printre care noua cursă a amatorilor din Bucureşti, unde s-au înscris cca. 650 de entuziaşti ai ciclismului. 

Le mulţumesc partenerilor noştri de la Auchan şi Agenţia Naţională pentru Sport, dar şi celor peste 150 de membri ai echipei de organizare, fără de care n-am fi putut pune pe picioare acest proiect. Privim optimişti spre 2026, când sperăm să venim cu un alt traseu epic pentru sportivi şi publicul nostru”, spune Cătălin Sprînceană, Preşedintele Federaţiei Române de Ciclism.

„Turul României din acest an ne-a demonstrat încă o dată forţa extraordinară a sportului de a uni oameni, comunităţi şi valori. A fost, fără îndoială, cea mai bună ediţie de până acum – o ediţie în care am văzut energie, pasiune şi performanţă la cel mai înalt nivel.

Felicitări şi mulţumiri tuturor echipelor implicate de la FRC, Auchan şi parteneri, dar şi sportivilor care au făcut un spectacol de excepţie! Ne bucurăm că suntem parte din poveste şi că am putut contribui la un eveniment care devine, de la an de an, un veritabil motiv de mândrie naţională, un vector important pentru brandul de ţară.” - Tiberiu Dăneţiu, Director Corporate Affairs and Retail Media Auchan România, coordonator proiect Turul României din partea Auchan.

Clasamentul general al ediţiei cu numărul 57 a Turului României a fost câştigat de italianul Cesare Chesini, de la echipa MBH Bank Ballan CSB, care a fost lider şi în clasamentul celui mai bun tânăr sub 23 de ani, iar vedeta ediţiei a fost irlandezul Seth Dunwoody, de la echipa Bahrain Victorious Development Team, lider în nu mai puţin de trei clasamente: al căţărătorilor, al sprinterilor şi în clasamentul pe puncte.

Cel mai bun român, Mattew-Denis Piciu, de la MENtoRISE Teem CCN, a făcut o figură bună şi în clasamentul general, unde s-a clasat pe locul 5.

Podium clasament general:

1. Cesare Chesini (MBH Bank Ballan CSB)

2. Colin Stüssi (Team Vorarlberg)

3. Alvaro Sagrado (Illes Balears Arabay)

Câştigători tricouri şi trofee:

● Clasament general: Cesare Chesini (MBH Bank Ballan CSB)

● Clasament pe puncte: Seth Dunwoody (Bahrain Victorious Development Team)

● Clasament căţărători: Seth Dunwoody (Bahrain Victorious Development Team)

● Clasament sprinturi: Seth Dunwoody (Bahrain Victorious Development Team)

● Cel mai bun tânăr U23: Cesare Chesini (MBH Bank Ballan CSB)

● Cel mai bine clasat român: Mattew-Denis Piciu (MENtoRISE Teem CCN)

● Cea mai bună echipă: lIlles Balears Arabay

Rezultatele complete sunt publicate pe site-ul oficial al cursei. Galerii foto din fiecare etapă sunt disponibile pe pagina de Facebook Tour of Romania. Fotografiile pot fi folosite gratuit de către echipe şi mass-media, dar trebuie să includă watermark-ul „Turul României” aşa cum apare pe Facebook.

Pentru a încuraja mersul pe bicicletă şi un stil de viaţă sănătos, ediţia din acest an a inclus şapte curse de masă, gratuite, pentru pasionaţii de ciclism de toate vârstele: 4 curse ale copiilor în Râmnicu Vâlcea, Buzău, Slobozia şi Bucureşti şi, în premieră, 3 curse pentru pasionaţii de peste 16 ani: King of the Mountain (Pasul Dichiu), King of the City (Slobozia) şi King of the Capital (Bucureşti).

Participarea din ce în ce mai numeroasă la cursele de copii (peste 1000, în ciuda faptului că 2 dintre curse au fost în timpul săptămânii) şi la cele dedicate cicliştilor peste 16 ani (aproape 700, cu un record de peste 400 de participanţi în Capitală), reflectă nu doar apetitul pentru competiţii de acest fel, ci şi creşterea fenomenului ciclist în România.

Din acest punct de vedere, Turul României este un vehicul extraordinar de promovare a ciclismului în rândul maselor, pentru că se desfăşoară pe un „stadion” de sute de km şi ajunge la fiecare ediţie în altă parte a ţării. 

Iar cifrele din “bucătăria” turului confirmă că avem de-a face cu un eveniment unic:

● 180 de oameni în echipa de organizare

● 440 de oameni, 90 de maşini şi 25 de motociclete în caravana Turului

● 1.200 de camere de hotel închiriate

● 7.800 litri de apă

● 7.250 litri de benzină

● 5.500 metri de garduri

● 1.500 metri de bandă întinsă pe traseu

Turul României 2025 a fost transmis în direct de Prima Sport 3 şi a putut fi urmărit, de asemenea, pe www.turulromaniei.ro, precum şi pe paginile de Facebook Tour of Romania şi Auchan România.

De asemenea, au fost difuzate rezumate zilnice pe programul TVR 1.

Sponsorii evenimentului: YoPro, Rexona, Clear, Pedigree, M&M's, Stay Strong, Cristim, Orange, Elit, Pizza Guseppe, Pepsi, Home Garden, Delikat, Born Winner, Hochland, Mondelez, Gold Nutrition.

Partener mobilitate: Petrom

Maşina oficială: Suzuki

Apa oficială: Dorna

Partener tehnic: Bellotto

Parteneri media: Prima Sport (partener principal), TVR

Despre Turul României

Inspirată de Turul Franţei, publicaţia „Revista Automobilă” a organizat, în 1910, Circuitul Munteniei, pe ruta Bucureşti-Sinaia-Târgovişte-Bucureşti, însă competiţia a fost pusă pe pauză 3 ani mai târziu, din cauza Primului Război Mondial.

În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a reluat ideea, organizând prima competiţie ciclistă naţională - Turul României, supranumită şi „Mica Buclă”.

Competiţia figurează în calendarul Uniunii Cicliste Internaţionale din 2008, iar din 2019 este organizată în parteneriat cu Auchan România.

Mai multe informaţii despre Turul României 2025 pe: www.turulromaniei.ro şi pe pagina oficială de Facebook: https://www.facebook.com/tourofromaniaofficial.

Articol susţinut de Auchan

 Galerie foto

Afla mai multe despre: ciclismturul romaniei 

viewscnt
Articole similare