Piloţii Haas au fost penalizaţi la Marele Premiu al Ungariei: Kevin Magnussen a coborât de pe locul 9 pe 10. Tot luni, Renault a mai depus o plângere împotriva echipei Racing Point
Piloţii Haas, danezul Kevin Magnussen şi francezul Romain Grosjean, au fost penalizaţi cu câte zece secunde la Marele Premiu al Ungariei, a treia etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, care avut loc duminică, informează motorsport.com.
Cei doi au fost sancţionaţi pentru că au primit indicaţii de la boxe în timpului turului de încălzire, înaintea startului în cursă.
Haas i-a chemat la standuri atât pe Grosjean, cât şi pe Magnussen la sfârşitul turului de încălzire pentru a le monta anvelope slick, după ce iniţial ar fi trebuit să pornească pe cauciucuri intermediare, respectiv de ploaie.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Ei au încălcat articolul 27.1 din regulamentul sportiv, care prevede că "pilotul trebuie să conducă maşina singur şi fără ajutor" şi limitează instrucţiunile radio pe care sportivii le pot primi.
Penalitatea de 10 secunde îl coboară pe Magnussen de pe locul 9 pe 10, promovându-l o poziţie pe spaniolul Carlos Sainz de la McLaren-Renault. Grosjean coboară de pe locul 15 pe 16, în urma finlandezului Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo.
Cursa de la Hungaroring a fost câştigată de britanicul Lewis Hamilton (Mercedes), urmat de olandezul Max Verstappen (Red Bull) şi de Valtteri Bottas (tot Mercedes).
Renault a mai depus o plângere împotriva echipei Racing Point
La Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei, echipa Renault a mai depus o plângere împotriva rivalei Racing Point, în care o acuză de copierea unor componente ale monopostului din 2019 al team-ului Mercedes, informează motorsport.com.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
Acea reclamaţie făcea trimitere la mai multe articole din regulamentul sportiv al Campionatului Mondial, care stipulează că un concurent trebuie să folosească pe monoposturile sale doar piese pe care le-a proiectat, că îşi păstrează proprietatea intelectuală atât timp cât va participa în F1 şi că, în cazul subcontractării pentru proiectarea anumitor părţi, aceasta nu poate fi încredinţată unui concurent sau subcontractantului unui concurent.
Plângerea se referea în mod specific la canalele de răcire ale frânelor faţă şi spate utilizate de Racing Point RP20, pe care Renault le consideră asemănătoare cu cele de pe monopostul Mercedes de anul trecut, mai mult decât permite regulamentul.
Canalele de frână sunt o parte importantă a designului aerodinamic al unei maşini de Formula 1. Acestea sunt proiectate astfel încă să influenţeze fluxul de aer de pe aripa frontală şi să-l direcţioneze pentru un efect cât mai bun.
Comisarii FIA de la MP al Stiriei au decis că memoriul Renault împotriva Racing Point este admisibil. Prin urmare, vor fi studiate părţi ale monopostului RP20, care este pilotat în acest sezon de mexicanul Sergio Perez şi de canadianul Lance Stroll, şi comparate cu cele de pe monopostul Mercedes din 2019.
O soluţie în acest caz este aşteptată în pauza de două săptămâni între MP al Ungariei şi MP al Marii Britanii de la Silverstone, din 2 august.
Şeful echipei Racing Point Formula 1, Otmar Szafnauer, rămâne încrezător că nu vor exista sancţiuni şi susţine că are "886 de schiţe" care demonstra că piesele incriminate de Renault respectă regulamentul tehnic: "Este imposibil să fie ilegale. Pentru canalele de frână e nevoie de mult timp pentru a le proiecta şi produce, acestea sunt foarte, foarte complicate şi avem 886 de schiţe individuale", a afirmat Szafnauer.
Încă din momentul în care Racing Point şi-a prezentat noua maşină la testele dinaintea sezonului, monopostul a provocat rumoare, fiind poreclit "Mercedesul roz" din cauza asemănării cu maşina W10 de anul trecut.
Oficialii Racing Point au recunoscut asemănările şi că au copiat Mercedesul din 2019, dar au susţinut că au făcut acest lucru respectând regulamentul.
La Spielberg, Perez şi Stroll au trecut linia de sosire al şaselea şi al şaptelea, înaintea lui Daniel Ricciardo de la Renault, clasat al optulea.
La Hungaroring, duminică, rezultatele fostei echipe Force India au fost chiar mai bune, cu Stroll clasat al patrulea, şi Perez, al şaptelea, în faţa lui Ricciardo, din nou al optulea.
Cu 40 de puncte acumulate, Racing Point este pe locul 4 în clasamentul constructorilor, după trei etape şi după Mercedes (121 de puncte), Red Bull (55) şi McLaren (41). Renault ocupă locul 6, cu 12 puncte.