Renault a depus, duminică, după Marele Premiu de Formula 1 al Stiriei, o plângere împotriva echipei Racing Point, fostă Force India, acuzând-o că a copiat componente ale monopostului Mercedes din 2019.
Reclamaţia Renault face trimitere la mai multe articole din regulamentul sportiv al Campionatului Mondial, care stipulează că un concurent trebuie să folosească pe monoposturile sale doar piese pe care le-a proiectat, că îşi păstrează proprietatea intelectuală atât timp cât va participa în F1 şi că, în cazul subcontractării pentru proiectarea anumitor părţi, aceasta nu poate fi încredinţată unui concurent sau subcontractantului unui concurent.
Plângerea se referă în mod specific la canalele de răcire ale frânelor faţă şi spate utilizate de Racing Point RP20, pe care Renault le consideră asemănătoare cu cele de pe monopostul Mercedes de anul trecut, mai mult decât permite regulamentul.
Canalele de frână sunt o parte importantă a designului aerodinamic al unei maşini de Formula 1. Acestea sunt proiectate astfel încă să influenţeze fluxul de aer de pe aripa frontală şi să-l direcţioneze pentru un efect cât mai bun.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Comisarii FIA de la MP al Stiriei au decis că memoriul Renault împotriva Racing Point este admisibil. Prin urmare, vor fi studiate părţi ale monopostului RP20, care este pilotat în acest sezon de mexicanul Sergio Perez şi de canadianul Lance Stroll.
"În ceea ce priveşte canalele de frână faţă şi spate de la maşinile 11 şi 18, comisarii au convocat şi audiat reprezentanţi ai ambelor echipe şi un reprezentant al departamentului tehnic al FIA. Comisarii au stabilit că protestul îndeplineşte toate cerinţele specificate la articolul 13 din Codul Sportiv Internaţional al FIA şi este, prin urmare, admisibil. Reprezentantul Departamentului Tehnic al FIA a fost îndrumat să sigileze şi să reţină piesele relevante ale maşinilor 11 şi 18, în vederea pregătirii unei analize detaliate a acestora. Reprezentantulului i s-a cerut să furnizeze un raport detaliat către comisari cu ce a constatat şi să includă o evaluare care să corespundă acestor constatări faţă de presupusele încălcări prezentate în protest. Reprezentantul este autorizat în numele comisarilor să efectueze o astfel de asistenţă tehnică şi să audieze reprezentanţi ai următoarelor echipe: Renault DP World F1 Team, BWT Racing Point F1 Team, Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Mai mult, comisarii au ordonat echipei Mercedes-AMG Petronas F1 să furnizeze canalele de aer ale frânelor faţă şi spate ale Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +, utilizate de echipa Mercedes-AMG Petronas F1 în sezonul 2019, către Departamentul Tehnic al FIA pentru examinare", au arătat comisarii FIA, potrivit motorsport.com.
Încă din momentul în care Racing Point şi-a prezentat noua maşină la testele dinaintea sezonului, monopostul a provocat rumoare, fiind poreclit "Mercedesul roz" din cauza asemănării cu maşina W10 de anul trecut.
Oficialii Racing Point au recunoscut asemănările şi că au copiat Mercedesul din 2019, dar au susţinut că au făcut acest lucru respectând regulamentul tehnic.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
La Spielberg, Perez şi Stroll au trecut linia de sosire al şaselea şi al şaptelea, înaintea lui Daniel Ricciardo de la Renault, clasat al optulea. În cazul în care maşinile roz ar fi excluse, Ricciardo şi cei care au terminat în spatele lui ar urca două locuri fiecare.
A doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 a fost câştigată de britanicul Lewis Hamilton de la Mercedes, urmat de coechipierul său, finlandezul Valtteri Bottas, şi de olandezul Max Verstappen de la Red Bull.
Afla mai multe despre: renault