Fostul finanţator al celor de la Dinamo, Ionuţ Negoiţă, s-a pozat de foarte multe ori cu postura de salvator al clubului din ”Ştefan cel Mare”. Cu toate acestea, mulţi îl consideră mai degrabă un ”gropar” al formaţiei din ”Ştefan cel Mare”.
Ionuţ Negoiţă a devenit finanţatorul celor de la Dinamo în 2013, iar în 2020 i-a cedat clubul lui Pablo Cortacero, prin firma Lotus, care i-a aparţinut tot afaceristului român, până în 2018.
Ionuţ Negoiţă a făcut mai mult rău decât bine la Dinamo?
Ionuţ Negoiţă este cunoscut drept un afacerist iscusit, cu fler. Altfel nu ar fi ajuns la averea uriaşă pe care o deţine în acest moment.
Totuşi, aventura sa în lumea fotbalului nu i-a creat deloc o imagine prea bună, mai ales acum, când încep să iasă la suprafaţă toate ”învârtelile” financiare pe care le-a făcut, se pare, în interes propriu.
- Aplicaţia Orange Sport este gratuită şi poate fi descărcată din Google Play şi App Store.
Prosport a intrat în posesia unui raport de 200 de pagini, din procesul de insolvenţă a lui SC Dinamo 1948 Sa, întocmit de RTZ&Partners SPRL; administratorul judiciar al societăţii care administrează clubul - raport care a fost prezentat în faţa unui judecător sindic, intitulat - Raport privind cauzele şi împrejurările care au condus la starea de insolvenţă a debitoarei SC Dinamo 1948 SA.
Înainte de a desluşi înscrisurile raportului, trebuie reamintit faptul că Ionuţ Negoiţă, pe vremea când era patron la Dinamo, a vândut o parcelă din baza de cantonament a echipei de la Săftica, către o firmă aflată pe numele tatălui său.
Aşadar, o parcelă de 1,5 hectare, partea de la intrare, din cele 4 hectare totale ale bazei, nu mai aparţine de Dinamo.
- Clubul se foloseşte de acest teren, unde este amplasată Vila Victoria, locul de cazare al jucătorilor, însă plăteşte lunar o chirie de 5000 de lei (1.000 de euro).
Aceeaşi soartă a avut şi autocarul echipei, ”Neoplan”. La scurt timp după ce a preluat clubul, autovehiculul a fost mutat de la Dinamo către o firmă a omului de afaceri.
- Vrei să vezi cele mai tari competiții sportive, oriunde ai fi? Ia-ți oferta Orange Love pentru fibră și TV.
- În anii ce au urmat, clubul l-a închiriat şi a plătit, firmei respective, la kilometru, un tarif de rulaj. După ce a plecat de la Dinamo, Negoiţă a vândut autocarul medicului Claudiu Ciolan, fan dinamovist şi sponsor al clubului care l-a pus la dispoziţia echipei cu pretenţia asigurării mentenanţei.
Dinamo a vândut maşinile către Negoiţă, pentru a stinge datoriile către Negoiţă
Revenind la dezvăluirile celor de la ProSport, Ionuţ Negoiţă a mai orchestrat o inginerie financiară ”de toată frumuseţea”, în detrimentul celor de la Dinamo.
Înaintea anunţului de retragere din toamna lui 2019, Ionuţ Negoiţă a încercat să-şi recupereze cât mai mulţi bani investiţi în club. (Unii afirmă, pe la colţuri, că ar ieşit chiar pe plus).
Ionuţ Negoiţă a încercat să stingă o parte din datoriile pe care Dinamo le avea către societăţile sale: Edificia Star Construct, Claro Finance Business, Future Tools Construction SRL, respectiv RIN Hospitality Company SRL.
Aşadar, Dinamo a vândut 17 maşini către firmele sale: 15 autoturisme Honda şi 2 Dacii Logan.
Desfăşurarea cronologică:
- Pe 4 iunie – SC Dinamo cedează 3 autoturisme marca Honda Civic 4 T… MT Elegance ce au un cost de intrare de 87.087 lei per bucată. Două dintre acestea ajung la Edificia Star. Clubul încasează toţi banii până la data de 18 iulie 2019.
- O a treia maşină Honda Civic a fost cedată către Claro Finance Business Solutions SRL. Contravaloarea autoturismului a fost încasată de Dinamo la data de 9 iulie 2019.
- Urmează, la data de 19 iulie 2019, o altă vânzare. Trei autoturisme (Honda Civic Elegance) sunt achiziţionate de la Dinamo de firma Future Tools Construct SRL. Contravaloarea este încasată, prin viramente bancare, la data de 23 iulie 2019.
- 25 Iulie 2019, Rin Hospitality Company SRL achiziţionează alte 9 autoturisme Honda Civic 1.8 Elegance AT şi două Dacia Logan pe care le achită a doua zi, 26 iulie2019.
Practic, cu banii încasaţi pe maşini, Dinamo îşi plăteşte datoriile către firmele din portofoliul milionarului de la RIN. Datorii pe care le-a făcut în ani şi sunt, conform actelor prezentate, provenite din cheltuieli legate de combustibil. Adică, Dinamo a vândut maşinile pentru a achita datoriile pentru combustibil (ireal!).
Prin această schemă, SC Dinamo îşi stinge datoriile către firmele lui Ionuţ Negoiţă, dar rămâne datoare către bugetul de stat cu plata TVA-ului.
- RTZ a încercat anularea tranzacţiilor către Tools Construct SRL şi Rin Hospitality, prin Legea Insolvenţei, deoarece acestea sunt considerate realizate în detrimentul altor creditori. Practic, după bunul plac al lui Ionuţ Negoiţă. Pentru moment, demersul nu reuşit.
Afla mai multe despre: ionut negoita, saftica, honda, logan, dinamo