Descarcă aplicația: orange sport Live TV Orange Sport: 1 2 3 4
You are here:

FRF anunţă că nu poate să aplice regula cu 40% jucători români şi cere amânarea ei cu un an: ”Federaţia se află în imposibilitatea obiectivă de a aplica actul în discuţie”

FRF anunţă că nu poate să aplice regula cu 40% jucători români şi cere amânarea ei cu un an: ”Federaţia se află în imposibilitatea obiectivă de a aplica actul în discuţie”

FRF

Comentarii

FRF a emis un comunicat oficial în care anunţă că îi este imposibil să aplice pentru moment regula cu 40% jucători români, deoarece timpul a fost mult prea scurt.

Cu argumentul că vrea să dezvolte sportul românesc, Eduard Novak a emis un ordin de ministru care a dat peste cap cluburile sportive din România. Mai ales pe cele care mulţi străini în componenţă.

Ministrul Tineretului şi Sportului a impus cluburilor, încă din noul sezon, ca cel puţin 40% dintre sportivi să aibă cetăţenie română. În caz contrar, riscă amenzi de câteva milioane de euro.

FRF, răspuns tranşant la ordinul semnat de Eduard Novak

În ziua în care se dispută Supercupa României, transmisă de Orange Sport, FRF a emis un comunicat în care îşi exprimă punctul de vedere faţă de noua regulă impusă de MTS.

FRF scoate în evidenţă faptul că noul ordin încalcă principiul predictibilităţii, în contextul în care cluburile de fotbal şi-au conturat deja loturile pentru noul sezon. În plus, FRF pune la îndoială faptul că ordinul semnat de Eduard Novak ar respecta legislaţia europeană.

Forul condus de Răzvan Burleanu transmite astfel că îi este imposibil să aplice noua regulă şi cere amânarea ei cu un an, astfel încât cluburile să aibă timp să-şi refacă strategiile:

Comunicatul FRF:

►În această dimineaţă, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, Răzvan Burleanu, a solicitat în cel mai scurt timp posibil o clarificare dacă ponderea de participare impusă prin Ordinul nr. 500, respectiv minimum 40% se referă la “totalul de sportivi participanţi la competiţiile sportive naţionale oficiale, la sporturile de echipă”, cum este menţionat atât în art. 1 al actului anterior menţionat, precum şi cum rezultă din definiţia sintagmei pondere de participare regăsită în cuprinsul art. 4, teza a doua, din Anexa la Ordinul 500, “procent minim de sportivi de performanţă români care participă la competiţiile sportive naţionale oficiale”, sau la lotul de jucători înscrişi în raportul de arbitraj în conformitate cu prevederile art. 6 din Anexa, respectiv “participanţi care pot evolua în teren pe parcursul unui meci, pentru fiecare echipă” ori o eventuală a treia variantă.

►În ceea ce priveşte fotbalul, numărul de jucători participanţi la competiţiile sportive oficiale pentru un anumit club este total diferit de numărul de jucători care pot evolua în teren pe parcursul unui meci, pentru fiecare echipă. Astfel, dacă în prima variantă ne putem gândi la întreg lotul de jucători al unui club, în cea de a doua variantă analiza conduce spre lotul de jucători înscris în raportul de arbitraj sau cei 11 jucători titulari şi un număr de 5 rezerve din totalul celor aflaţi pe banca de rezerve la un anumit meci (fiind permise doar 5 înlocuiri, iar după efectuarea acestor înlocuiri, ceilalţi jucători de pe banca de rezerve pierzându-şi dreptul de a putea evolua în meciul respectiv). Mai mult decât atât, în comunicările publice s-a vehiculat o altă variantă de interpretare, respectiv necesitatea ca respectiva pondere de participare să fie îndeplinită de fiecare echipă în parte pe parcursul întregului meci, respectiv în orice moment al jocului, fiecare dintre echipe să aibă minim 40% dintre jucătorii din teren sportivi români (deci minim 5 jucători în cazul fotbalului).

►Impunerea acestui ordin a fi aplicabil cu începere din sezonul 2022 – 2023 determină nu doar încălcarea principiului predictibilităţii, astfel încât cluburile participante în competiţiile fotbalistice să fie în imposibilitatea da a-şi adapta strategia transferurilor şi legitimărilor, în special, a formării lotului de jucători pentru noul sezon, în general, conform noilor norme despre care acestea nu au avut cunoştinţă până astăzi! De asemenea, un alt principiu afectat în situaţia aplicării Ordinului mai sus menţionat începând cu jocurile din sezonul 2022-2023 este cel al stabilităţii contractuale, cluburile având în desfăşurare contracte cu sportivi de nationalităţi diferite, mulţi dintre aceşti jucători nefiind de naţionalitate română, dar având statut de comunitari şi, implicit aceşti sportivi nu pot avea un tratament diferit fata de sportivii de naţionalitate română, iar încetarea intempestivă a unor astfel de contracte sau neutilizarea unor astfel de jucători exclusiv pentru motivul limitei menţionate în cuprinsul Ordinul pot genera litigii şi efecte patrimoniale importante în sarcina cluburilor şi, pe cale de consecinţă, în sarcina federaţiilor sportive naţionale şi chiar a Ministerului Sportului, în cazul unor soluţii defavorabile în instanţele de judecată. În concluzie, Federaţia Română de Fotbal solicită amânarea aplicării efectelor Ordinului în cauză pentru cel puţin un sezon competiţional. Acelaşi lucru a fost transmis şi domnului ministru Eduard Novak, personal, de către preşedintele Răzvan Burleanu, în cadrul consultării avute pe acest subiect, când preşedintele FRF i-a comunicat domnului ministru Novak, la solicitarea acestuia, că numărul străinilor din Liga 1 este de aproximativ 35% din numărul total de fotbalişti legitimaţi. Acesta fiind singurul subiect dezbătut pe această temă.

►Având în vedere timpul scurt avut la dispoziţie de la data publicării în Monitorul Oficial, 08.07.2022, a Ordinului nr. 500 raportat la clarificările pe care le considerăm necesare, dar şi data desfăşurării primului meci al noului sezon competiţional, Supercupa României, respectiv 09.07.2022, Federaţia Română de Fotbal se află în imposibilitatea obiectivă de a aplica, cel puţin pentru moment, actul în discuţie.
    În plus, Federaţia Română de Fotbal consideră că sunt necesare clarificări cu privire la modalităţile de aplicare a Ordinului şi de verificare a îndeplinirii condiţiilor impuse prin intermediul acestuia. Subliniem că, la o analiză sumară, procentul de 40 % de jucători români impuşi pentru fiecare echipă în teren, în cazul fotbalului, reprezintă o aplicare inversă a regulii FIFA “6+5”, regulă considerată în numeroase ocazii ca fiind în contradicţie cu normele comunitare şi chiar respinsă de Parlamentul European în 2008. Astfel, chiar şi în situaţia în care regula ar fi “5+6”, FRF consideră necesară o analiză amănunţită cu privire la compatbilitatea acesteia cu normele dreptului UE.

►În încheiere, Federaţia Română de Fotbal salută dorinţa de implicare a domnului ministru Eduard Novak pentru dezvoltarea sportului românesc, în general, şi a creşterii performanţelor loturilor naţionale, în special. Totuşi, pentru a se produce performanţă sportivă e nevoie de investiţii, fie din partea statului, fie din partea mediului privat. Până când sportul nu va deveni o prioritate strategică la nivel naţional, tot efortul va fi pe umerii cluburilor, a academiilor şi a federaţiilor sportive. FRF consideră că domnul ministru Eduard Novak ar trebui să îşi concentreze eforturile şi în această direcţie, de a obţine o asumare la nivel politic, la nivel naţional, în ceea ce priveşte prioritizarea sportului ca unul de importanţă strategică, acest lucru presupunând şi o finanţare deoarece e necesar ca statul să se implice mai mult şi în această zonă.


 

Afla mai multe despre: frf 

viewscnt
Articole similare