You are here:

Sezonul auto îl costă pe un român 3,5 milioane de euro! "Maşina e în jur de 700.000 de euro. Vom participa la Le Mans"

Sezonul auto îl costă pe un român 3,5 milioane de euro! "Maşina e în jur de 700.000 de euro. Vom participa la Le Mans"

Sporturi

Comentarii

Sergiu Nicolae este pilot în curse de anduranţă de 24 de ore şi conduce o maşină de 700.000 de euro.

Pasiunea pentru automobilism este una dintre cele mai costisitoare, iar cel mai bine cotat pilot român din cursele de anduranţă, Sergiu Nicolae, simte din plin acest lucru. El concurează pe o maşină de 700.000 de euro, dar costurile totale ale unui sezon pot depăşi 3,5 milioane de euro.

„Maşina cu care alergăm noi, Porsche 911 GT3 R, costă în jur de 700.000 de euro. Dar acesta e cel mai mic cost, din păcate. Maşina o cumperi, dar apoi ai nevoie de piese, de cauciucuri la fiecare cursă, iar astea sunt mult mai scumpe. De-a lungul unui sezon cheltuieşti de vreo cinci ori maşina”, a declarat Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă, pentru Sportsnet.ro

Acestor costuri li se adaugă şi cele necesare combustibilului, pentru că un astfel de automobil consumă aproape 2 tone de benzină la o cursă de 24 de ore!

„Noi facem într-o cursă în jurul a 650 de tururi şi consumăm aproximativ 3 litri pe tur. Plus sau minus, depinde de conjunctură” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Cursele de anduranţă se pot disputa pe parcursul a 12 sau 24 de ore, dar un pilot nu are voie să stea mai mult de două ore legate la volan.

„Într-o cursă de 12 sau 24 ore ai voie să conduci maximum două ore legate şi după trebuie să iei pauză minimum o oră. Dacă o iei, poţi să te urci la volan don nou. Anul trecut, la Barcelona, din cursa de 24 de ore eu am condus 12 ore adunate” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Şi-a stabilit obiectivul pentru 2025

Marele vis al lui Sergiu Nicolae este să concureze în cursa de la Le Mans.

„De anul viitor vom participa la Le Mans. Cu siguranţă e visul oricărui pilot. Dacă ai ajuns la Le Mans ai bifat ceva foarte mare în cariera unui pilot. O să începem cu European Le Mans Series, pentru că trebuie să ne calificăm. Dacă nu termini între primele două echipe în campionat la finalul sezonului, nu te califici” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Unul dintre cele mai frumoase momente ale vieţii de pilot e baia de şampanie de după curse.

„Este frumoasă baia de şampanie, dar depinde pe ce loc o sărbătoreşti. Dacă eşti pe 2 sau pe 3 nu prea o sărbătoreşti aşa frumos. Oricum, per total eşti fericit la finalul unui asemenea weekend” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Prin natura sportului pe care îl practică, Sergiu Nicolae a concurat pe multe circuite. El a făcut un Top 3 al acestora.

„Barcelona e un circuit care îmi place foarte mult. De asemenea, circuitul din Abu Dhabi îmi place foarte mult, dar şi cel din Kuweit. Nu e deocamdată cunoscut, dar are toate gradele, inclusiv de Formula 1. Acolo deţin recordurile circuitului la clasa mare, GT 3 şi la clasa anterioară, unde am mers acum doi ani, GT 3 Cup. Îmi place foarte mult” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Stilul său de condus, inspirat de Michael Schumacher

Pentru orice pilot de curse, Formula 1 este principala atracţie. Sergiu Nicolae recunoaşte că idolul lui este Michael Schumacher.

„Toată lumea visează la Formula 1, dar din păcate, cel puţin din România, e foarte greu să ajungi acolo. Favoritul meu e şi va rămâne Michael Schumacher. Am urmărit nişte documentare şi am <<furat>> unele chestii de la el. Când sunt liber vizionez fiecare cursă de Formula 1” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

„Pe stradă e mult mai obositor decât pe circuit”

Când nu concurează, Sergiu Nicolae devine un şofer obişnuit în traficul bucureştean. Pilot de karting de la 8 ani, el spune că şi-a luat permisul din prima.

„Mă simt normal în trafic, încerc să respect legea cât  mai mult. Nu am avut permisul suspendat în ultimii 6 ani. M-a prins şi pe mine radarul, normal, ca pe oricine, dar nu am avut niciodată suspendat permisul din cauza asta. Carnetul l-am luat din prima încercare. Eu ştiam deja să conduc, dar a trebuit să învăţ toate semnele de circulaţie, să învăţ să respect regulile” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Chiar dacă automobilismul poate fi un sport periculos, condusul maşinii pe stradă poate fi mult mai dificil.

„E un trafic în Bucureşti că nu ai cum să nu te enervezi. Mergi trei intersecţii, cineva îţi taie calea de două ori 100%. Pe stradă e mult mai obositor pentru că sunt foarte multe maşini, îţi vin maşini şi din faţă, pe circuit nu vin maşini din faţă, nu-ţi obosesc ochii că vin farurile” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Experienţa din curse îl ajută pe Sergiu şi în viaţa de zi cu zi. El spune că ştie să-şi repare maşina, iar o roată o poate înlocui şi într-un minut.

„Nu ştiu să fac un motor, dar ştiu să schimb plăcuţe de frână, să schimb un etrier, să schimb uleiul. Am o maşină sport şi majoritatea lucrurilor mi le fac singur. O roată o schimb într-un minut, maxim” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Sergiu Nicolae e sigur că şi fiul său îi va călca pe urme.

„Fiul meu are 5 luni. Cu siguranţă la doi ani se va urca în kart. Deja îmi tremură mâna doar când m-am gândit la asta. Cu siguranţă voi avea emoţii extraordinar de mari când va fi la volan” – Sergiu Nicolae, pilot curse de anduranţă.

Afla mai multe despre: sergiu nicolaesergiu nicolae masinasergiu nicolae automobilism 

viewscnt
Articole similare